Η Θέση της «Δημοτικής Ενότητας»
Στη Συνεδρίαση της 16 Μάρτη του Δημοτικού Συμβουλίου της πόλης μας συζητήθηκε υπό τύπον ενημέρωσης και το θέμα «Δομή και Δράση της Δημοτικής Αστυνομίας». Οι θέσεις της Δημοτικής Ενότητας, για το υπόψη ζήτημα που εκφράστηκαν στην εν λόγω Συνεδρίαση από τον επικεφαλής της παράταξης, συνοψίζονται ως εξής:
1. Η μέχρι σήμερα δράση της Δημοτικής Αστυνομίας στο Μαρούσι, όπως αυτή παρουσιάστηκε από τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο, παραπέμπει σε αντικείμενα παρόμοια με αυτά που επιτελούσε στο παρελθόν η ολιγάριθμη «Ειδική Υπηρεσία» του δήμου, που εσφαλμένα αποκαλούνταν «Δημοτική Αστυνομία». Δεν υπήρξαν, σύμφωνα με την ενημέρωση, παρεμβάσεις προληπτικού ή κατασταλτικού χαρακτήρα σε αντικείμενα συμπληρωματικά ή αντίστοιχα με αυτά της Ελληνικής Αστυνομίας, που αποτελούν σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία (Π.Δ.23/2002 του ΠΑΣΟΚ όπως αντικαταστάθηκε με το Ν.3731/08 της Ν.Δ.) και τοπική αρμοδιότητα της Δ. Αστυνομίας. Δεν αναφέρθηκε, επίσης, άσκηση καθηκόντων με τον τρόπο που προσιδιάζει στα όργανα της ΕΛ.ΑΣ. (π.χ. εξακρίβωση στοιχείων, άσκηση καθηκόντων ειδικού ανακριτικού οργάνου, παραπομπή πολιτών για απείθεια, αντίσταση, εξύβριση ή απειλή βίας).
2. Το γεγονός, όμως, αυτό καθόλου δεν πρέπει να μας καθησυχάζει, καθώς σε μεγάλο βαθμό εξηγείται και από το γεγονός του ελάχιστου χρόνου πραγματικής («δοκιμαστικής» ακόμη) υπηρεσίας του ένστολου προσωπικού της Δ.Α., εάν αφαιρεθεί ο χρόνος εκπαίδευσης (έξη μήνες). Άλλωστε χαρακτηριστική ήταν και η δήλωση του Δημάρχου, ότι στον κεντρικό πυρήνα του αντικειμένου της Δ.Α. περιλαμβάνεται και η «πρόληψη της παραβατικότητας» με ότι αυτό συνεπάγεται. Το ίδιο χαρακτηριστική ήταν και η συνηγορία, ή μάλλον η ευθεία προτροπή στελεχών της δημοτικής παράταξης του ΠΑΣΟΚ, να αναλάβει το ένστολο προσωπικό της Δ.Α, το ταχύτερο δυνατόν, υπηρεσία και στον τομέα της πάταξης της «παραβατικότητας»
3. Η Δημοτική Ενότητα, από την πλευρά της, ξεκαθάρισε ακόμη μια φορά την κατηγορηματική της αντίθεση με τη δημιουργία δημοτικού σώματος με δομή, εκπαίδευση, λειτουργία ή αρμοδιότητες συμπληρωματικές, αντίστοιχες ή παράλληλες με αυτές της ΕΛ.ΑΣ. Αναφερόμενοι ειδικότερα στις αρμοδιότητες επισημαίνουμε ότι, μεταξύ αυτών, υπό το πρόσχημα της «αναβάθμισης της αισθητικής των πόλεων και των οικισμών» (αρθ.1, παρ.1, στοιχείο (6) του Ν.3731/08) και της «κοινής ησυχίας» (στοιχείο (14)), περιλαμβάνονται και παρεμβάσεις άμεσης καταστολής μαζί και τρομοκράτησης («έλεγχο της τήρησης των διατάξεων» τις ονομάζει ο νόμος) κατά της πολιτικής δραστηριότητας ομάδων και ατόμων, που αντιτίθενται έμπρακτα στα αντιλαϊκά μέτρα και πολιτικές της άρχουσας τάξης με διάφορους τρόπους, όπως είναι:
Η συμμετοχή σε διαδηλώσεις ή άλλες ομαδικές κινητοποιήσεις.
Η κατάληψη, ακόμη και συμβολική, δημόσιων κοινόχρηστων χώρων.
Η ανάρτηση πανό, η διασπορά προκηρύξεων και η πολιτική αφισοκόλληση.
Η αναγραφή πολιτικών συνθημάτων σε «κάθε επιφάνεια σε δημόσιο χώρο».
Για να ασκηθεί αποτελεσματικά το «θεάρεστο» αυτό έργο σε συνεργασία «όπου απαιτείται» και με την ΕΛ.ΑΣ. (παρ.2, αρθ.1 του νόμου), η προετοιμασία των ένστολων οργάνων της Δ.Α. δεν περιορίζεται μόνο στην εκπαίδευση όσων προσλαμβάνονται σε σχολές της ΕΛ.ΑΣ., ούτε στην επιμόρφωσή τους σε «Σχολές των Ενόπλων Δυνάμεων, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Λιμενικού Σώματος». Υπάρχει μέριμνα, πριν την πρόσληψή τους, τόσο για τη διαπίστωση της «καλής φυσικής κατάστασης» των υποψηφίων, όσο και της ψυχικής τους ικανότητας. Και όλα αυτά με τα λεφτά που εισπράττει ο δήμος από το πενιχρό βαλάντιο της λαϊκής οικογένειας, περιλαμβανομένων και των εκατοντάδων καθημερινών προστίμων «παράνομης στάθμευσης».
Ας μην απατώνται λοιπόν τα ανυποψίαστα λαϊκά στρώματα της πόλης μας από τη σημερινή εικόνα των «κλήσεων» στην χειρότερη περίπτωση, για «παράνομη στάθμευση». Ένα πιο σκληρό αντιλαϊκό ρόλο θα κληθεί να παίξει στο άμεσο μέλλον η Δ.Α. στο Μαρούσι αλλά και γενικότερα. Ας μην απατώνται ούτε οι εργαζόμενοι στη Δ.Α. για τις βαθύτερες «προσδοκίες» που τρέφει η άρχουσα τάξη από αυτούς. Άλλωστε είναι και ιστορικά καταγραμμένο: Όταν το κεφάλαιο έχει ιδιαίτερο λόγο να κατοχυρώσει ασφαλέστερα τα κέρδη του σε βάρος της εργατικής τάξης, όλων των λαϊκών στρωμάτων, όταν επομένως εξαπολύει μια συνολικότερη επίθεση εναντίον τους, όπως συμβαίνει στην περίοδο όξυνσης της καπιταλιστικής κρίσης που διανύουμε, η πολιτική εξουσία που το υπηρετεί (ΠΑΣΟΚ και ΝΔ στην περίπτωσή μας) φροντίζει τόσο σε κεντρικό όσο και σε τοπικό επίπεδο να ενισχύει θεσμικά, υλικά, ψυχολογικά τους μηχανισμούς καταστολής που το προστατεύουν, αξιοποιώντας και κάθε «έξωθεν» βοήθεια. Αυτό συμβαίνει και τώρα με την ενεργοποίηση των σχετικών διατάξεων, για την οποία και ο ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ είχε προσφέρει σε επίπεδο ΚΕΔΚΕ τις πολύτιμες υπηρεσίες του, ομοφωνώντας με τους αιρετούς εκπροσώπους των κομμάτων εξουσίας για τον πιο πάνω ρόλο της Δ.Α. και τις προϋποθέσεις ανάπτυξής της (βλ. Πρακτικό συνεδρίασης του Δ.Σ. ΚΕΔΚΕ της 25/1/2005 με θέμα «Συζήτηση και λήψη απόφασης για τη Δημοτική Αστυνομία»). Ανάμεσά τους και η ίδρυση «Διαδημοτικών Αστυνομικών Δ/σεων» στην Αττική (βλ. Πρακτικό, ΚΕΦ. Δ) κατεύθυνση προς την οποία το «Σχέδιο Καλλικράτης», μέσα από τα «Μητροπολιτικά» σχήματα που προβλέπει στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη, έχει ασφαλώς πολλά να «προσφέρει».
4. Απέναντι στην αντιλαϊκή αυτή κατεύθυνση η Δημοτική Ενότητα καλεί τους εργαζόμενους της Δ.Α. να αρνηθούν το ρόλο του «εχθρού του λαού» που τους επιφυλάσσει η άρχουσα τάξη, η δημοτική Αρχή και η αντιπολίτευση. Να περιοριστούν στα καθήκοντα της Ειδικής Υπηρεσίας που προέβλεπε ο Δημοκοινοτικός Κώδικας ως προς την τήρηση των κανονιστικών αποφάσεων του Δ.Σ. Να πάρουν δραστήρια μέρος, κομμάτι των εργαζομένων κι αυτοί, μαζί με τα λαϊκά στρώματα της πόλης μας, όλης της χώρας, στους ταξικούς αγώνες που αναπτύσσονται με κορμό και ψυχή το ΠΑΜΕ για την αντιμετώπιση της αντεργατικής λαίλαπας, για την κατοχύρωση και παραπέρα διεύρυνση των εργασιακών τους δικαιωμάτων στο δρόμο για την κατάχτηση της λαϊκής εξουσίας, τον μόνο σταθερό και σίγουρο.
Μαρούσι, Μάρτης 2010
Δημοτική Ενότητα Μαρουσιού