...τώρα και Λαικές Αγορές (στην υπηρεσία Κυβέρνησης/Τροικα/ΔΝΤ) |
Με αφορμή τα όσα
πληροφορηθήκαμε ότι συνέβησαν κατά τη διάρκεια της γενικής απεργίας την Τετάρτη
5 Οκτώβρη στη λαϊκή αγορά, όπου το έργο του καθαρισμού της ανέλαβε ένας
πρωτότυπος απεργοσπαστικός μηχανισμός με επικεφαλής το Δήμαρχο και υπηρεσία
καθαριότητας ορισμένους αντιδημάρχους, κάποιους αιρετούς και ελάχιστους
εθελοντές φίλους της παράταξης της πλειοψηφίας, συνοδεία φωτογραφικών φακών και
δηλώσεων στο τύπο, τα σωματεία εργαζομένων μας οφείλουν να προβούν σε ορισμένες
κρίσιμες διευκρινήσεις προς τους δημότες της πόλης μας.
Ποτέ δε ζήτησε η αιρετή
διοίκηση του Δήμου μας από τα σωματεία μας να σχηματισθεί υπηρεσία προσωπικού
ασφαλείας για τον καθαρισμό της λαϊκής αγοράς σύμφωνα με τις νόμιμες
διαδικασίες. Το αντίθετο μάλιστα συνέβη παρουσία συναδέλφων, όταν ερωτηθείς ο
καθ’ ύλην αρμόδιος αντιδήμαρχος καθαριότητος από το σωματείο: «Τι ακριβώς
θέλετε από μας;» απήντησε « Από σας δε θέλω τίποτα, τη λαϊκή θα την μαζέψουν
εθελοντές.» Σε κάθε περίπτωση ο καθαρισμός της λαϊκής αγοράς σύμφωνα με το
άρθρο 16 του κανονισμού καθαριότητας του πρώην Δήμου Πεύκης, που ισχύει και
εφαρμόζεται ως κανονιστική διάταξη-νόμος από το 2008 μέχρι σήμερα, εφ’ όσον η
νέα δημοτική αρχή δεν έχει προβεί στη σύνταξη νέου, πραγματοποιείται από τους
εμπόρους και παραγωγούς της λαϊκής αγοράς.
Ποτέ η ομοσπονδία μας, η
ΠΟΕ-ΟΤΑ, δεν δήλωσε ότι όπου υπάρχουν λαϊκές αγορές θα γίνει καθαρισμός από
τους εργαζομένους, αν η διοίκηση δεν έχει προβεί στις διαδικασίες που
προβλέπονται για τη διάθεση προσωπικού ασφαλείας. (εισηγητική έκθεση άρθρου 21
Ν. 1264/82 «για τον εκδημοκρατισμό του συνδικαλιστικού κινήματος και την
κατοχύρωση των συνδικαλιστικών ελευθεριών των εργαζομένων» προβλέπεται ότι η
σύνθεση, τα ονόματα η έκταση και ο ρόλος του προσωπικού ασφαλείας αποτελούν
αντικείμενο συμφωνίας και των δύο μερών).
Η συγκεκριμένη δήλωση του
Δημάρχου ο οποίος θα έπρεπε να συμβουλεύεται το δικό του συνδικαλιστικό όργανο
τη Κ.Ε.Δ.Ε., είναι ατυχέστατη γιατί εκτός από το ότι βασίζεται σε λάθος
πληροφόρηση μπορεί να θεωρηθεί ότι στρέφει ένα μέρος της κοινής γνώμης της
πόλης μας ενάντια στους εργαζομένους μας όσο κι αν κάποιοι επιμένουν ότι η όλη
«παράσταση» δεν αποτελούσε επικοινωνιακό τρικ.
Αλλά ευτυχώς οι δημότες της
πόλης μας έχουν γνώση και μνήμη και ξέρουν ότι οι υπηρεσίες του δήμου μας ποτέ
δεν άφησαν τη πόλη βρώμικη, παρόλο που αυτό πολλές φορές στρεφόταν ενάντια στα
στενά εργασιακά συμφέροντά τους, ακριβώς επειδή σέβονταν τους δημότες μας. Τώρα
όμως δεν είναι όπως πάντα.
Κυβέρνηση και τρόικα
προωθούν την οριστική εξαθλίωση και εξόντωση των εργαζομένων στους δήμους και
την φτωχοποίηση ολόκληρης της κοινωνίας. Και οι πολίτες αντιλαμβάνονται ότι οι
οργανωμένοι θεσμικοί συνδικαλιστικοί φορείς των εργαζομένων μπορούν και δίνουν
τη μάχη μαζί με την κοινωνία ενάντια στους νεκροθάφτες της.
Κάποιοι οφείλουν να
ανατρέξουν στην πολιτική τους διαδρομή και να αναλογίζονται ότι οι πολίτες και
οι οργανώσεις που τους στήριξαν μιλάνε πια για αντιμνημονιακή πολιτική και
αγώνα με όλα τα μέσα ενάντια σε πολιτικές τις οποίες καλούνται σταδιακά να
εφαρμόσουν.
Κάποιοι οφείλουν να
γνωρίζουν ότι δεν είναι ηθικό να συνεχιστεί η ζωή τους στη πόλη μας σαν να μη
συνέβη τίποτα την ώρα που συνάδερφοί μας θα είναι έφεδροι απολυμένοι, την ώρα
που οι τράπεζες θα βγάζουν σε πλειστηριασμούς τα σπίτια μας, την ώρα που θα
υποθηκεύεται οριστικά το μέλλον των παιδιών μας, την ώρα που ο κοινωνικός ιστός
θα έχει διαλυθεί.
Κάποιοι οφείλουν να
γνωρίζουν ότι δεν είναι ηθικό να έχουν επιλέξει να προσφέρουν εθελοντική δράση
εις βάρος των εξαθλιωμένων μελλοντικών ανέργων.
Κάποιοι οφείλουν να
καταλάβουν ότι αυτή θα είναι η τελευταία δημόσια ανακοίνωση ανοχής απέναντί
τους από όλους εμάς που η προσφορά εργασίας μας στο Δήμο είναι αδιαμφισβήτητη.
Τους καλούμε λοιπόν όλους
μαζί μας, στο δίκαιο και αναγκαίο αγώνα μας, απέναντι σε αυτούς που κάθε μέρα
ανακοινώνουν και νομοθετούν την εργασιακή εξαθλίωση και την κοινωνική
βαρβαρότητα γιατί
Η ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ
ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ
(ΑΡΘ. 19 ΠΑΡ. 1 Ν. 1264/82)
ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ
ΛΥΚΟΒΡΥΣΗΣ-ΠΕΥΚΗΣ