18 Φεβρουαρίου 2011

Ανοιγμα διοδίων και μπλόκο στα ακυρωτικά στις συγκοινωνίες

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΜΕ ΣΤΙΣ 18 ΦΛΕΒΑΡΗ
Κάλεσμα μαζικής συμμετοχής στην πανελλαδική κινητοποίηση με στόχο το άνοιγμα των διοδίων και το μπλοκάρισμα των ακυρωτικών μηχανημάτων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που οργανώνει την Παρασκευή, 18 Φλεβάρη, απευθύνει η Εκτελεστική Γραμματεία του ΠΑΜΕ στους εργαζόμενους, τους νέους, τους συνταξιούχους, τις γυναίκες, τους αυτοαπασχολούμενους, τους φτωχούς αγρότες, στις εργατικές λαϊκές οικογένειες.
Σε αυτό πλαίσιο η Λαϊκή Επιτροπή Λάρισας καλεί σε συμμετοχή στην κινητοποίηση εργαζόμενους, φτωχούς αγρότες, αυτοαπασχολούμενους, νέους, συνταξιούχους, γυναίκες του νομού. Οι αγωνιστικές παρεμβάσεις για τις αυξήσεις των εισιτηρίων θα γίνουν το πρωί της Παρασκευής και το ραντεβού αναχώρησης για τα διόδια έχει οριστεί στις 4.30 μ.μ., στην πλατεία Λαού.
Σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου εκπροσώπων των αγωνιστικών συσπειρώσεων της Λαϊκής Επιτροπής - ΠΑΜΕ, ΠΑΣΥ, ΠΑΣΕΒΕ, Σύλλογος Γυναικών - μέλος ΟΓΕ, ΜΑΣ, Εργατικό Κέντρο Λάρισας (ΕΚΛ) - επισημάνθηκε ότι η ληστεία του λαϊκού εισοδήματος από τα όλο και περισσότερα πρόσθετα χαράτσια που καλούνται να πληρώσουν οι εργαζόμενοι, με αποφάσεις των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, πρέπει να τελειώσει. Και τονίστηκε ότι η απάντηση που πρέπει να δοθεί είναι η πιο συνειδητή, μαζική και οργανωμένη λαϊκή ανυπακοή.
Να τελειώσει η ληστεία

Υπενθυμίζεται ότι στο κάλεσμα της Εκτελεστικής Γραμματείας του ΠΑΜΕ επισημαίνεται μεταξύ άλλων:

«Η ληστεία του λαϊκού εισοδήματος, από τα όλο και περισσότερα πρόσθετα χαράτσια που καλούνται να πληρώσουν οι εργαζόμενοι, με αποφάσεις των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, πρέπει να τελειώσει. Καμιά ανοχή στη ληστεία μέσω των διοδίων. Να καταργηθούν τώρα όλα!
Να δυναμώσουμε τη λαϊκή πάλη και αντεπίθεση:
  • Να καταργηθούν όλα τα διόδια - Συγκοινωνίες υπέρ του λαού.
  • Οχι στη ληστεία και τα χαράτσια των αυξήσεων των εισιτηρίων.
  • Εργα και υποδομές, που πρέπει να αναλαμβάνει το κράτος, χωρίς να επιβαρύνεται ο λαός και με γνώμονα την προστασία του περιβάλλοντος.
  • Δημόσιες, σύγχρονες, φθηνές και με δωρεάν χρονικές ζώνες για τους εργαζόμενους, τους ανέργους, τους φοιτητές, τους μαθητές, συγκοινωνίες. Δημόσια έργα, λαϊκή περιουσία.
  • Κατάργηση όλων των διοδίων και όλοι οι οδηγοί να κυκλοφορούν ελεύθερα στους αυτοκινητόδρομους».
Αυξήσεις που ξεπερνούν ακόμα και το 400%
Η παράδοση του εθνικού οδικού δικτύου σε ιδιωτικούς ομίλους με τις περιβόητες «συμβάσεις παραχώρησης» που ψήφισαν από κοινού ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΛΑ.Ο.Σ., είχαν ως αποτέλεσμα οι αυξήσεις στην τιμή των διοδίων, από το 2008 έως σήμερα, να ξεπερνούν ακόμη και τα 400% σε ορισμένες κατηγορίες οχημάτων, ενώ για φέτος προβλέπουν ένα νέο μπαράζ αυξήσεων έως και 50%!
Με τις συμβάσεις αυτές, οι κατασκευαστικοί όμιλοι συμβάλλουν με λιγότερο από 10% στην κατασκευή των έργων και θα τα εκμεταλλεύονται για τουλάχιστον 30 χρόνια. Οπως δήλωσε ο υπουργός Υποδομών Δ. Ρέππας, για την κατασκευή των 5 αυτοκινητοδρόμων με τις «συμβάσεις παραχώρησης» προβλέπεται συνολικό κόστος που φτάνει τα 8,7 δισεκατομμύρια ευρώ. Από αυτά ένα ποσό 2,3 δισ. ευρώ είναι η χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου, ένα ποσό 2,3 δισ. ευρώ αντιστοιχεί σε έσοδα από διόδια, 800 εκατ. ευρώ είναι τα ίδια κεφάλαια των ιδιωτικών ομίλων και 3,3 δισ. ευρώ που αφορούν δάνεια που χορηγούν οι τράπεζες και μάλιστα, όπως αποκαλύφθηκε πρόσφατα, με την εγγύηση των εσόδων από τα διόδια που καταβάλλει ο ελληνικός λαός!
Να πούμε ακόμα ότι η κυβέρνηση παραδίδει έτοιμα τμήματα που κατασκευάστηκαν πρόσφατα ή ακόμη κατασκευάζονται, όπως το πέταλο του Μαλιακού, ύψους άνω των 2 δισ. ευρώ. Πληρώνει όλες τις απαλλοτριώσεις, ύψους άνω του 1,5 δισ. ευρώ. Σε μερικές συμβάσεις παρέχονται ακόμη και επιδοτήσεις λειτουργίας, δηλαδή εγγυήσεις κερδοφορίας προς τις κοινοπραξίες, όπως για παράδειγμα στον άξονα Κεντρικής Ελλάδας (η συνολική επιδότηση μπορεί να φτάσει και τα 400 εκατ. ευρώ) και Τρίπολης - Καλαμάτας - Σπάρτης (132 εκατ. ευρώ).
Παράλληλα, οι μεγαλοεργολάβοι αποκτούν το δικαίωμα να αυξάνουν και να πληθαίνουν τους μετωπικούς και πλευρικούς σταθμούς είσπραξης των διοδίων, με αποτέλεσμα να πληρώνουν τεράστια χαράτσια οι εργαζόμενοι για να πάνε και να έρθουν από τη δουλειά τους.
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΚΚΕ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ
Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο
Kαμία σχέση με τη βελτίωση των συγκοινωνιών δε φέρνει το νομοσχέδιο της κυβέρνησης για τις αστικές συγκοινωνίες που συζητιέται από χτες στη Βουλή. Αντίθετα δημιουργεί τους όρους για την είσοδο στο χώρο ιδιωτικών επενδυτικών σχημάτων και παράλληλα συνθλίβει τις εργασιακές σχέσεις και καταργεί τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας.
Εκ μέρους του ΚΚΕ, ο Ν. Παπακωνσταντίνου όχι μόνο καταψήφισε το νομοσχέδιο, αλλά ζήτησε και την απόσυρσή του, τονίζοντας ότι με όσα προβλέπει, τα βάσανα των δύο περίπου εκατομμυρίων επιβατών που μετακινούνται καθημερινά θα πολλαπλασιαστούν και θα προστεθούν στη ληστεία που υφίστανται με την υπέρογκη αύξηση των εισιτηρίων.
Υπογράμμισε ότι το νομοσχέδιο δεν αντιμετωπίζει τις συγκοινωνίες ως κοινωνικό δικαίωμα για ασφαλείς και φθηνές συγκοινωνίες, αλλά κινείται στη λογική της ανταγωνιστικότητας και συνθλίβει τις εργασιακές σχέσεις. Οι φορείς των συγκοινωνιών, είπε, λειτουργούν ως Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου και με τη νομοθεσία που διέπει τις Ανώνυμες Εταιρείες και η κυβέρνηση προετοιμάζει την είσοδο κερδοσκόπων επενδυτών στις συγκοινωνίες που θα λεηλατήσουν την κινητή και ακίνητη περιουσία τους.
Το ΚΚΕ, είπε ο Ν. Παπακωνσταντίνου, προτείνει τη σύσταση ενός ενιαίου, αποκλειστικά δημόσιου φορέα συγκοινωνιών που ενιαία θα ασχολείται με το σχεδιασμό, τον προγραμματισμό, την εκτέλεση και τον έλεγχο του συγκοινωνιακού έργου και θα χρηματοδοτείται εκτός από τον προϋπολογισμό και από τη φορολογία των επιχειρήσεων αφού οι εργαζόμενοι χρησιμοποιούν τις συγκοινωνίες για να πηγαίνουν στις δουλειές τους. Ζήτησε τη δραστική μείωση της τιμής των εισιτηρίων, τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων και την καθιέρωση ζώνης δωρεάν μεταφοράς για εργαζόμενους και σπουδαστές και είπε ότι πρέπει να σταματήσει ο τοκογλυφικός δανεισμών των συγκοινωνιών από τις τράπεζες.
Το νομοσχέδιο (ψηφίζεται σήμερα), είπε, διέπεται από πρωτοφανή αντεργατική μανία αφού καταργεί ακόμα και τα στοιχειώδη συνδικαλιστικά δικαιώματα, καταργεί τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας και οδηγεί τους εργαζόμενους στο πέλαγος της απασχολησιμότητας και των ελαστικών μορφών απασχόλησης. Σχετικά με την τροπολογία που ποινικοποιεί τη μη καταβολή εισιτηρίων και διοδίων έκανε λόγο για καθαρή επίδειξη ποινικοποίησης κάθε αγωνιστικής πρωτοβουλίας.
Κατά του νομοσχεδίου τάχθηκαν η ΝΔ, ο ΛΑ.Ο.Σ. και ο ΣΥΡΙΖΑ, με την πρώτη να δηλώνει σχετικά με την τροπολογία ότι συμφωνεί με τις ποινές, αλλά διαφωνεί με την πρόβλεψη για την ποινή της φυλάκισης.
Υπερασπιζόμενος το νομοσχέδιο ο υπουργός Μεταφορών Δ. Ρέππας ισχυρίστηκε ότι με αυτό θεσπίζεται ένας Μητροπολιτικός Φορέας Συγκοινωνιών στην Αττική, ο οποίος θα χτυπήσει την κακοδιαχείριση και την αδιαφάνεια και θα προχωρήσει σε μείωση των ελλειμμάτων.