ΑΝΤΩΝΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΑΤΟΣ
Μια υπέροχη ταινία, με αστυνομική υπόθεση, που όμως μιλάει για τον ανεκπλήρωτο έρωτα!
Μου τη σύστησε ένας φίλος, και μια φίλη μου επιβεβαίωσε ότι είναι υπέροχη!
Ο Benjamin Esposito (Ricardo Darin) είναι πλέον συνταξιούχος αστυνομικός
και η καριέρα του ως δικαστικός επιμελητής έχει τελειώσει. Αιώνια ερωτευμένος
με την προϊσταμένη του και αθεράπευτα ρομαντικός, προσπαθεί να βρει κάτι που θα
τον εξιτάρει στις ελεύθερες ώρες του. Αποφασίζει να γράψει ένα βιβλίο που
στηρίζεται σε μια υπόθεση με την οποία άρχισε να ασχολείται πριν από 20 χρόνια.
Με μόνη βοήθεια την Irene (Soledad Villamil), η μνήμη του γυρίζει στο
χρονικό της υπόθεσης βιασμού και φόνου και θυμάται έντονα τα συναισθήματα που
του προκάλεσε και τον σημαντικό ρόλο που έπαιξε στην οπτική της δικής του ζωής
και ευτυχίας...
Τελικά οι Αργεντίνοι έχουν ένα μπρίο, μια επαναστατικότητα στα λόγια, στα
κτίρια και στη ζωή τους γενικότερα, που σε γοητεύει και δημιουργεί συναισθήματα
συμπάθειας μόνο με την οπτική επαφή. Όταν λοιπόν παράγουν αξιόλογες ταινίες,
όπως είναι το «El Secreto De Sus Ojos»,
τότε είναι λίγο δύσκολο να αντισταθείς σε αυτό που βλέπεις στην οθόνη και απλά
παραδίνεσαι στην εικόνα, στην ιστορία και στη σύζευξή τους.
Συνήθως, στις περισσότερες ταινίες, περιμένω με ενδιαφέρον το τέλος, ιδίως σε
αυτήν που μου είχαν πει ότι στο τέλος βρίσκεται όλη η ανατροπή. Όταν όμως βλέπω
μια ταινία που δεν με προκαλεί να κοιτάζω κάθε τρεις και λίγο την ώρα, τότε
μετά το τέλος έχω μια απίστευτη ευχαρίστηση. Έτσι έγινε και με την ταινία του Juan Jose Campanella. Η ανατροπές ήταν
συνεχείς σε όλη την διάρκεια της ταινίας.
Δεν είναι μια ταινία που σου προκαλεί πρόσκαιρο ενδιαφέρον, διάσπαρτο σε
διαφορετικά σημεία της διάρκειας της. Είναι μια ταινία που δείχνει το παρελθόν
και το παρόν. Εξηγεί με το παρελθόν γιατί υπάρχει αυτή η κατάσταση στο παρόν
και με το παρόν τη σημασία της ιστορίας του παρελθόντος. Η εξιστόρηση γίνεται
με τέτοιο τρόπο που η εναλλαγή σε προτρέπει να παρακολουθείς την λύση του
μυστηρίου.
Μερικοί δεν θέλουν μόνο να βλέπουν μια καλοδομημένη ταινία με ενδιαφέρον, αλλά
θέλουν και εκπλήξεις. Θέλουν να μη βρουν αυτοί τη λύση αλλά να τους την
παρουσιάσει η ταινία εκεί που δεν το περιμένουν. Υπάρχουν πολλές από αυτές τις
στιγμές. Υποψιάζεσαι πολλά πράγματα, τα οποία ανατρέπονται, ελάχιστα μόλις
δευτερόλεπτα πριν την αποκάλυψη τους. Το μυστήριο και η αναπαράσταση του είναι
τόσο καλά κατασκευασμένα που δεν θα σου αφήσουν κανένα λόγο για γκρίνια ή έστω
για παράπονα.
Το «El Secreto De Sus Ojos»
είναι μια πάρα πολύ ενδιαφέρουσα ταινία, που τιμήθηκε με το βραβείο Oscar ξενόγλωσσης ταινίας,
δημιουργεί ένα κλίμα μυστηρίου και μια διάθεση σίγουρα ευχάριστη για τους
λάτρεις ταινιών με τέτοιες υποθέσεις. Το δυνατότερο σημείο και συμπέρασμά της
είναι ο ανεκλήρωτος έρωτας και οι σχέσεις των ανθρώπων, καλυμμένα κάτω από μια
αστυνομική πλοκή.
του Χουάν Χοσέ Καμπανέλα με τους Ρικάρντο Νταρίν, Σολεδάδ Βιλαμίλ, Πάμπλο Ράγκο, Χαβιέ Γκοντίνο, Γκιγέρμο Φρανκέλα
Υπόθεση: Τον Ιούνιο του 1974 ο ομοσπονδιακός πράκτορας Μπενχαμίν
Εσποζίτο έχει αναλάβει τη διερεύνηση ενός εγκλήματος: της βάναυσης δολοφονίας
μιας νεαρής γυναίκας στο Μπουένος Άιρες. Αν και η υπόθεση δεν διαλευκάνθηκε
ποτέ, 25 χρόνια μετά συνεχίζει να στοιχειώνει τον Εσποζίτο, ο οποίος έχει πια
αφήσει το αστυνομικό σώμα για να γίνει συγγραφέας, και σκοπεύει αυτή η υπόθεση
να είναι το πρώτο του βιβλίο...
Αριστουργηματική ταινία, απλά! Το γεγονός πως είναι Αργεντίνικη την καθιστά
ακόμα πιο εντυπωσιακή καθώς αν ήταν Αμερικάνικη θα χανόταν - σίγουρα - κάπου
στη πορεία. Δικαίως κέρδισε το Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας.
Καλογυρισμένη, αποδεικνύει περίτρανα πως ακόμα και με χαμηλό Budget μπορείς να κάνεις
"θαύματα" αν είσαι γνήσιο ταλέντο. Εξαιρετικά πλάνα με αποκορύφωμα
την πρώτη σκηνή στο τρένο, αλλά και την σκηνή του γηπέδου όπου η αναταραχή που
επικρατεί στο γήπεδο αποδόθηκε με κάμερα στο χέρι. Μικρές λεπτομέρειες που όμως
συνθέτουν το παζλ μιας εξαιρετικής ταινίας σε όλα τα επίπεδα. Σκηνοθεσία
υποδειγματική, άρτιο σενάριο και ηθοποιοί που ξέρουν να μεταφέρουν τα
συναισθήματά τους στον θεατή. Για τους άπιστους αυτού του κόσμου να πούμε πως η
ταινία βρέθηκε στην κορυφή του Box office στην
Αργεντινή για 3 μήνες. Για πόσες εγχώριες ταινίες μπορούμε να πούμε το ίδιο?!
Το έργο είναι γυρισμένο σε 2 χρόνους, που ενισχύει την δυναμικότητα της
ιστορίας. Ίσως αν κυλούσε κανονικά να μην ήταν τόσο δυνατό. Μια ιστορία αγάπης
που τελείωσε απότομα αλλά δεν ξεχάστηκε, και μια ιστορία αγάπης που δεν
τελείωσε ποτέ. Όλα αυτά με φόντο το αίμα και το κυνήγι του δολοφόνου που
στέρησε την αγάπη από έναν άνδρα σκοτώνοντας τη γυναίκα του. Η μη εγκατάλειψη
της υπόθεσης φέρνει πιο κοντά το πρωταγωνιστικό ζευγάρι, έναν ερευνητή και μια
κόρη εισαγγελέα. Μια ταινία που σου ξαναγεννά την πίστη στην αγάπη, και την
αφοσίωση μεταξύ των ανθρώπων σε όλες τις σχέσεις, είτε ερωτικές, είτε φιλικές.
Ωστόσο δεν πρόκειται για μια γλυκανάλατη ταινία αγάπης, αλλά για ένα δυνατό
θρίλερ όπου η σεναριακή ανατροπή στο τέλος λειτουργεί σαν κάθαρση στον θεατή.
Ελλάδα προβολή
Ιανουάριος 2010
Χώρα παραγωγής
ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ, ΙΣΠΑΝΙΑ Γλώσσα ΙΣΠΑΝΙΚΑ
Εικόνα ΕΓΧΡΩΜΗ 2.00 : 1
Είδος ταινίας ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ, ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ, ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ, ΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ, ΘΡΙΛΕΡ
(Ο ίδιος ο σκηνοθέτης την περιγράφει σαν φιλμ νουάρ)
Τοποθεσίες Γυρισμάτων
Μπουένος Άιρες, Αργεντινή
Διάρκεια
129'
EL SECRETO DE SUS OJOS - Trailer |
Υ.Γ. Μια φίλη που είδε την ταινία «Μαύρος κύκνος», που έχει προταθεί και για Όσκαρ, μου είπε ότι είναι από τις πιο χάλια ταινίες που έχει δει! Μόνο το παίξιμο της πρωταγωνίστριας αξίζει είπε! Επιπέδου Κυνόδοντα και ακόμη χειρότερα! Η ίδια μου είχε συστήσει την ταινία της Υπατίας, μου είχε πει ότι δεν της άρεσε κάτι, αλλά δεν ήξερε τι. Με την κριτική μου διαφώνησε, θεωρούσε την υπόθεση καλή, κάτι σκηνοθετικά είπε δεν της άρεσε. Το ακριβώς αντίθετο από εμένα, που σκηνοθετικά την βρήκα άρτια, με διεισδυτικότητα, με καλό παίξιμο, σωστά δομημένη, αλλά δεν μου άρεσε η προπαγάνδα που θεωρούσα ότι έκανε. Προπαγάνδα που έγκειται, στο ότι ο Μπρεζίνσκι στο βιβλίο του με τη σκακιέρα λέει ότι το ισλάμ δεν αποτελεί πρόβλημα για τους αμερικάνους που είναι μακρυά, αλλά δημιουργεί χιλιάδες προβλήματα στους ευρωπαίους και τους ρώσους, και γιαυτό η αμερική θα πρέπει να πολεμάει τον χριστιανισμό και να προβάλει το ισλάμ γιατί την συμφέρει.
Υ.Γ. 2 Επίσης μια άλλη φίλη μου είπε ότι έχω τρελάνει όσους με διαβάζουν. Όλες
τις ταινίες τις έχω βγάλει σκάρτες, και δεν προτείνω κάποιες για να δει ο
κόσμος. Η τουλάχιστον τις περισσότερες. Που είναι και η αλήθεια δηλαδή.
Απάντησα, ότι δεν είμαι επαγγελματίας κριτικός για να γράφω πληρωμένα ψέματα,
και ότι ακόμα και στις ταινίες που διάκειμαι αρνητικά, προσπαθώ να κεντρίσω
κάποιον για να τη δει, και να σχηματίσει και αυτός άποψη, για αυτό το λόγο δίνω
τόση έμφαση σε αυτά που γράφω στην υπόθεση της ταινίας. Προσπαθώ να την
περιγράψω, χωρίς όμως να κάνω κάποιον να μην χρειάζεται να την δει. Άλλωστε οι
απόψεις για μία ταινία ποικίλουν. Μία ταινία που για κάποιον είναι
αριστούργημα, και κάποιον άλλο είναι απλώς καλή.
Πάντως, σε σχέση με τους πληρωμένους κριτικούς, που περιγράφουν μία ταινία σαν
αριστουργηματική, και την στέλνουν για Όσκαρ όπως τους έχουν πληρώσει να πουν,
ενώ η ταινία τους δεν αξίζει ούτε για φτύσιμο, είμαι χίλιες φορές
καλύτερος!!!!!