Στα 5,7 δισ. δολάρια ανήλθαν στο δεκάμηνο του 2010 οι επενδύσεις των Ελλήνων εφοπλιστών για την αγορά 233 πλοίων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipbroking, οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, που έρχονται πρώτες σε αγορές πλοίων διεθνώς, έχουν επενδύσει από την αρχή του χρόνου περί τα 2,9 δισεκατομμύρια δολάρια για την απόκτηση 123 πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, περί τα 1,8 δισεκατομμύρια δολάρια για την απόκτηση 58 τάνκερ, ενώ περίπου στο 1 δισεκατομμύριο δολάρια έχουν εκτοξευθεί οι επενδύσεις τους στα πλοία μεταφοράς κοντέινερ.
Ο ελληνόκτητος στόλος τους τελευταίους μήνες έχει εμπλουτιστεί με 49 κοντέινερ, καθώς οι τιμές του παραμένουν χαμηλές, ενώ βελτιώνονται οι προοπτικές τους στη ναυλαγορά.
Όπως προκύπτει από την ανάλυση της Allied Shipbroking, στο διάστημα Ιανουαρίου - Οκτωβρίου 2010, διεθνώς έχουν αλλάξει χέρια 973 πλοία συνολικής αξίας 18,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Οι μεγαλύτερες επενδύσεις, που ανέρχονται σε 8,8 δισεκατομμύρια δολάρια, αφορούν πλοία ξηρού φορτίου.
Ελληνικοί εφοπλιστικοί κύκλοι, επισημαίνουν ότι όσο η Κίνα αναπτύσσεται και παράγει θα έχει την διαρκή ανάγκη να εισάγει πρώτες ύλες. Αυτή η παράμετρος είναι καθοριστική για την παγκόσμια ναυτιλία. Όσο αυτό συμβαίνει η αγορά του ξηρού φορτίου θα έχει πάντα ικανοποιητικά ναύλα γιατί πολύ απλά μεταξύ των συμμετεχόντων στην θαλάσσια μεταφορά έχει μπει πλέον πολύ δυναμικά με δικό της ικανό στόλο και η Κίνα.
Η Κίνα έχει ως πρώτο μέλημα να μην ανέβει το κόστος θαλάσσιας μεταφοράς ξανά σε δυσθεώρητα επίπεδα, δηλαδή σε αυτά που είδαμε μέχρι και το πρώτο μισό του 2008, αλλά ακόμα είμαστε σίγουροι ότι και δεν θα αφήσει τα ναύλα να πέσουν κάτω από τα επίπεδα επιβίωσης (break even) καθώς αυτό θα «χτυπήσει» και τα δικά της τα πλοία.
Η Κίνα έχει ως πρώτο μέλημα να μην ανέβει το κόστος θαλάσσιας μεταφοράς ξανά σε δυσθεώρητα επίπεδα, δηλαδή σε αυτά που είδαμε μέχρι και το πρώτο μισό του 2008, αλλά ακόμα είμαστε σίγουροι ότι και δεν θα αφήσει τα ναύλα να πέσουν κάτω από τα επίπεδα επιβίωσης (break even) καθώς αυτό θα «χτυπήσει» και τα δικά της τα πλοία.
Οι Κινέζοι αγοράζουν μεγαλύτερα πλοία δίνοντας έμφαση στο να μπορούν να εξυπηρετήσουν τα δικά τους φορτία. Οι Έλληνες αγοράζουν πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου με μέσο όρο ηλικίας τα 8 χρόνια, μέσο όρο μεγέθους τους 60,000 τόνους και με μέση τιμή τα 35,6 εκ. δολάρια, σύμφωνα με την Cotzias Shipping Consultants.
Οι Κινέζοι αγοράζουν παλαιότερα μεγαλύτερα και φθηνότερα, με μέσο όρο ηλικίας τα 16,7 χρόνια μέσο μέγεθος τους 81,000 τόνους και μέση τιμή τα 20εκ δολάρια.
Οι Κινέζοι αγοράζουν παλαιότερα μεγαλύτερα και φθηνότερα, με μέσο όρο ηλικίας τα 16,7 χρόνια μέσο μέγεθος τους 81,000 τόνους και μέση τιμή τα 20εκ δολάρια.