30 Ιουνίου 2008

ΣΤΟ ΝΤΙΒΑΝΙ: 6η συνεδρία


Ψυχο:(Προβληματισμένος για την περίπτωση του ασθενούς, διαπιστώνει μηδαμινά αποτελέσματα και σκέφτεται να αναθεωρήσει την ταχτική του. Δεν του έχει ξανασυμβεί περίπτωση κομματικού στελέχους. Ίσως προσεγγίζοντας σε πολιτικό επίπεδο να γεφυρώσει τις αντιθέσεις που δημιουργήθηκαν από τις προηγούμενες συνεδρίες. Πρέπει ο πελάτης του να κατανοήσει τουλάχιστον ότι το βασανιστικό άγχος υπάρχει και χωρίς την ύπαρξη του ψυχολόγου…)
Οι σκέψεις διακόπτονται από το άνοιγμα της πόρτας.

Ασθε: (Με καλή διάθεση)Χαίρεται, κατάφερα να είμαι στην ώρα μου.

Ψυχο: (χαμογελώντας)Είναι καλό και για τους δυό μας.

Ασθε: (ξαπλώνει στο ντιβάνι) Σκέφτηκα πολύ σοβαρά όσα μου είπατε στο τέλος της προηγούμενης συνεδρίας. Βρήκα μεγάλες δόσεις αλήθειας και ομολογώ πως μου προσέφεραν στιγμές χαλάρωσης και ηρεμίας.

Ψυχο:(κρύβει επιμελώς την χαρά του και αναθεωρεί πάραυτα την εκτίμησή του περί μηδαμινών αποτελεσμάτων). Αν αυτές οι σκέψεις σας βοήθησαν είναι δικιά σας υπόθεση να συνεχίσετε αυτό το ταξίδι αυτογνωσίας. Εγώ κρατάω για τον εαυτό μου τον ρόλο του συνεπιβάτη.

Ασθε: Θεωρώ απαραίτητη την παρέα σε αυτό το ταξίδι.

Ψυχο: Ακούστε, το ταξίδι είναι δικό σας, εσείς είστε ο οδηγός, εσείς επιλέγετε αν θα είστε μόνος ή με παρέα, εσείς επιλέγετε την παρέα εσείς επιλέγετε και τον προορισμό. Είναι δικαίωμά σας, βρίσκω πως είστε σε θέση να αναλάβετε ενεργητικότερο ρόλο.

Ασθε:(σηκώνεται)Σας ευχαριστώ, είναι η πρώτη φορά που φεύγω ήρεμος, θα πρέπει να σκεφτώ το πώς και το γιατί για να συνεχίσουμε, ίσως να αργήσει η επόμενη συνεδρία, έχουμε πολύ δουλειά στο κόμμα.

Ψυχο: Είχατε σημαντική αύξηση στις εκλογές και μαθαίνω πως θα πάτε ακόμα καλύτερα, φαίνεσθε ειλικρινείς και τίμιοι άνθρωποι, λίγο προσοχή να αποφεύγετε τις εμμονές που μπορούν και δημιουργούνται παντού ακόμα και στην πολιτική.
Είμαι σε θέση να σας πληροφορήσω πως οι εμμονές ευθύνονται για πολλές ψυχικές διαταραχές καθώς και λαθεμένες πολιτικές.


Ο Ψυχόπονος