2 Ιανουαρίου 2011

ΚΡΙΤΙΚΗ DVD: "AGORA" η ταινία για την Υπατία.

ΑΝΤΩΝΗΣ ΕΛΕΥΘΕΡΑΤΟΣ

"Aγορά", έχει τίτλο η νέα ταινία του Alejandro Amenábar, γνωστού από τη σκηνοθεσία της ταινίας "The others". Iσπανική υπερπαραγωγή γυρισμένη στη Μάλτα έχει σαν κεντρικό πρόσωπο την Υπατία την οποία ενσαρκώνει η Rachel Weisz(The Mummy). :Trailer      

Η Υπατία, μια φιλόσοφος-επιστήμων που έγινε μάρτυρας της ελληνικής σκέψεως και των ελληνικών γραμμάτων δολοφονημένη με τον φρικτότερο τρόπο που θα μπορούσε να φανταστεί κανείς, θα έπρεπε να κατέχει τιμητική θέση στη Ελληνική κοινωνία. Και μάλιστα τη θέση ως προστάτιδα των Ελληνικών γραμμάτων αντί των βλάσφημων "τριών ιεραρχών" που εκφράζονται απαξιωτικά για την Ελληνική παιδεία. Αντ'αυτού αποκρύπτονται επιμελώς ακόμα και οι αναφορές σ' αυτήν μιας και δολοφονήθηκε με φρικτό τρόπο από τους χριστιανούς επειδή δίδασκε την επιστήμη σε μια εποχή που η χριστιανική εξουσία άρχισε να έχει το πάνω χέρι. 


Η Υπατία γεννήθηκε γύρω στο 370 μχ. Κόρη του μαθηματικού και αστρονόμου Θέωνα, σπούδασε στην Αθήνα και διακρίθηκε στην Αλεξάνδρεια. Ήταν μια γυναίκα προικισμένη με δυνατή προσωπικότητα, σοφία και ομορφιά, χαρίσματα που γρήγορα την έκαναν να ξεχωρίσει στον πνευματικό κόσμο της Αλεξάνδρειας
 Η φρικτή δολοφονία της χρεώνεται στον επίσκοπο Κύριλλο(που χρίστηκε κατόπιν "άγιος" από την εκκλησία όπως καθένας που εγκλημάτησε υπέρ του χριστιανισμού).  
Αν και κανείς δεν έγραψε για κατευθείαν εντολή της δολοφονίας της, η ηθική αυτουργία του στο έγκλημα είναι το απόλυτο συμπέρασμα από την βιβλιογραφία που υπάρχει γι' αυτόν που φαίνεται τόσο το βαθύτατο μίσος για το σύνολο της Φιλοσοφίας, την οποία χαρακτήριζε «ελληνιστική βλακεία», όσο και η αρχομανία και οι μέθοδοι τρομοκρατίας και προπαγάνδας που χρησιμοποιούσε. Το έγκλημα αποσιωπήθηκε επιμελώς για να απενοχοποιηθεί η ντροπή και η ευθύνη του χριστιανισμού. Κανένας δεν τιμωρήθηκε ποτέ γι'αυτό. Βασικό στην οργανωμένη προπαγάνδα του ιερατίου ήταν η εφεύρεση προσώπων που τα συγκαταλέγαν μαζί με τους αγίους. 


Δημιουργούσαν μια φανταστική προσωπικότητα την οποία την παρουσίαζαν ως ιστορική για πολιτικές σκοπιμότητες ή για το αντίπαλο δέος σε τοπική θεότητα. Η προσωπικότητα αυτή έφερε ακριβώς τα ίδια στοιχεία με αυτό που ήθελαν να συγκαλύψουν. Έτσι βλέπουμε να εορτάζεται η Αγ. Αικατερίνη της Αλεξάνδρειας, που όλως τυχαίως η προσωπικότητα, η ζωή και ο θάνατός της μοιάζει καταπληκτικά με της Υπατίας αλλά αυτή μαρτυρεί από τους "κακούς ειδωλολάτρες", ενώ ιστορικές πηγές για την ύπαρξή της υπάρχουν συγκεχυμένες. Μάιος του 415μχ, ένας χριστιανικός όχλος με επικεφαλής καλόγερους που οδηγούσε κάποιος Πέτρος ο Αναγνώστης, επιτίθεται και συλλαμβάνει την Υπατία καθώς επέστρεφε σπίτι της, την οδηγεί σε χριστιανική εκκλησία και πάνω στην αγία τράπεζα την ξεγυμνώνουν, την βιάζουν και στη συνέχεια με θραύσματα αγγείων τη γδέρνουν και τη διαμελίζουν και τα κομμάτια του σώματός της τα περιφέρουν στους δρόμους και τα καίνε σε πυρά μαζί με τα συγγράμματά της. 


Και ήταν και η τελευταία γυναίκα επιστήμων πριν ο χριστιανισμός ρίξει οριστικά το πνευματικό του σκοτάδι ταυτίζοντας τις επιστήμες και το φιλέρευνο πνεύμα με δαίμονες, πλάνη και μαγεία. Η επόμενη γυναίκα επιστήμων μετά την Υπατία εμφανίζεται σε ευρωπαϊκό επίπεδο 15 αιώνες μετά, και ήταν η μαντάμ Κιουρί. 



Tαινία για τη φιλόσοφο Υπατία


Την Αλεξανδρινή μαθηματικό και νεοπλατωνική φιλόσοφο Υπατία, που έζησε τον 4ο αιώνα μ.Χ., έκαναν γνωστή στο κινηματογραφόφιλο κοινό, τον Μάρτιο του 2009 στο φεστιβάλ των Καννών, η βρετανίδα ηθοποιός Ρέητσελ Γουάιζ (Rachel Weisz) και ο Χιλιανός σκηνοθέτης Αλεχάνδρο Αμεναμπάρ (Alejandro Amenábar). 
Η ταινία προβλήθηκε στην Ελλάδα τον Ιανουάριο του 2010. Ο θάνατος της Ελληνίδας λογίας στα χέρια του χριστιανικού όχλου της πόλης όπου δίδαξε, θεωρείται από κάποιους πως σηματοδότησε το οριστικό τέλος της ελληνιστικής περιόδου στην Ρωμαϊκή αυτοκρατορία πριν το σκοταδισμό του χριστιανισμού. Σύμφωνα με την ταινία, που τηρεί την ιστορική αλήθεια, ενώ η πτώση της δυτικής ρωμαϊκής αυτοκρατορίας βρίσκεται προ των πυλών, (ο Μέγας Κωνσταντίνος έχει ανακηρύξει την Κωνσταντινούπολη πρωτεύουσα της ανατολικής Ρωμαϊκής αυτοκρατορίας το 330 μ.χ.) στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου η Υπατία (370-415 μ.χ. επί χριστιανού αυτοκράτορα της Βυζαντινής αυτοκρατορίας, όπως επικράτησε να λέγεται, Θεοδοσίου του Β΄) προσπαθεί να διατηρήσει την επιστημονική γνώση της αρχαιότητας απέναντι στους όχλους των χριστιανών ζηλωτών – οι οποίοι, βλέποντας τους αριθμούς τους να αυξάνονται και το χριστιανισμό να κερδίζει συνέχεια έδαφος στην αυτοκρατορία, στρέφονται εναντίον των ειδωλολατρών και των Εβραίων. 
Ένα από τα θύματά τους είναι και η Αλεξανδρινή φιλόσοφος, η οποία ήταν απαράμιλης ομορφιάς σύμφωνα με τις τότε ιστορικές πηγές, και η οποία χαρακτηρίζεται ως μάγισσα από τους ηγέτες των χριστιανών και οδηγείται σε ένα βίαιο θάνατο -διαμελίστηκε με όστρακα και στη συνέχεια κάηκε ζωντανή. Κατά τη Γουάιζ, η ιστορία της Υπατίας είναι επίκαιρη ακόμα και σήμερα: «Ουσιαστικά τίποτα δεν έχει αλλάξει από τότε. Έχουμε τεχνολογική και ιατρική πρόοδο, αλλά όσον αφορά τα φονικά στο όνομα ενός θεού, ο φονταμενταλισμός εξακολουθεί να βασιλεύει…ενώ δεν είναι λίγες οι κοινωνίες όπου οι γυναίκες θεωρούνται ακόμα πολίτες δεύτερης κατηγορίας και τους αρνείται το δικαίωμα στη μόρφωση». 
Κατά τα λεγόμενα του Χιλιανού σκηνοθέτη, ήθελε κάποιον αστρονόμο, αλλά όχι μια διάσημη φιγούρα – οπότε και οι έρευνές του τον οδήγησαν στην Υπατία. «Διαπιστώσαμε πως εκείνη η περίοδος της αρχαιότητας είχε πολλά κοινά με το σήμερα. Τότε τα πράγματα έγιναν πολύ ενδιαφέροντα, καθώς καταλάβαμε πως είχαμε τη δυνατότητα να γυρίσουμε μια ταινία για το παρελθόν, ενώ στην πραγματικότητα γυρίζαμε μια ταινία για το παρόν» δήλωσε σχετικά. Να προσθέσω κι εγώ ότι το αντίπαλο δέος στην Ελληνίδα φιλόσοφο Υπατία αποτέλεσε, κατά τη μεσαιωνική σκέψη, η Αγία Αικατερίνη η Αλεξανδρινή, χριστιανή φιλόσοφος και ρήτορας, που φέρεται ότι μαρτύρησε για την πίστη της έναν αιώνα πριν, κατά τους διωγμούς των χριστιανών.
 Θεωρούμενη ως η «αγιότερη και πιο σοφή των παρθένων του Χριστού», η Αγία Αικατερίνη έγινε η προστάτιδα των νέων κοριτσιών και των φοιτητριών και πολλά Καθολικά κολέγια και σχολεία θηλέων φέρουν το όνομά της, ενώ στη Γαλλία, η φιλοσοφική σχολή του Παρισιού από θαυμασμό την είχε ανακηρύξει προστάτιδα της φιλοσοφίας. Κι ως επιμύθιο, τι το ένα τι το άλλο, όλα για το όνομα κάποιου θεού γίνονται… 

Φίλη που είδε την ταινία, μου είπε ότι είναι καλή, αλλά κάτι δεν της κολλούσε. Εμ βέβαια, κολλάει η γλίτσα της σιωναζιστικής προπαγάνδας!!

Η ταινία τηρεί την ιστορική ακρίβεια. Α, σε αυτό δε μπορεί κανείς να πει τίποτε! Μόνο που παραλείπει πράγματα. Εφαρμόζοντας πιστά τη ρήση του Γκέμπελς. «Πρέπει να ανακατέψεις το ψέμα με αλήθεια, για να γίνει πιστευτό». 
Μας λέει η ταινία ότι οι χριστιανοί φανατικοί, κατέστρεψαν την βιβλιοθήκη της Αλεξάνδρειας, που ήταν ένα από τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου, και αν υπήρχαν έστω και ψήγματα της σήμερα στα χέρια μας, η γνώση μας για τον αρχαίο κόσμο και την ύπαρξη του πολιτισμού στον άνθρωπο, θα ήταν τελείως διαφορετική.
Και καταδίωκαν τους καημένους τους Εβραίους, οι οποίοι ήταν αθώοι και αναμάρτητοι μας λέει η προπαγανδιστική ταινία! Το 391 μ.Χ., επί εποχής του χριστιανού αυτοκράτορα του Βυζαντίου Θεοδοσίου του Α΄, χριστιανοί φανατικοί την κατέστρεψαν και την κατέκαψαν, 
ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ΦΟΡΑ!!!!! Την πρώτη φορά, το 47 π.χ., όταν ο Καίσαρας κατέλαβε την Αίγυπτο, και πήρε την Κλεοπάτρα των Πτολεμαίων σκλάβα του, την έκαψαν οι Εβραίοι, οι οποίοι υποστήριζαν το ρωμαϊκό imperium. Η βιβλιοθήκη, η οποία σημειωτέον είχε γύρω στους 700.000 τόμους βιβλίων, η μάλλον για την ακρίβεια πάπυρους, με όλες τις γνώσεις της τότε, αλλά και των παλιότερων εποχών, κατόρθωσε όμως πάλι να ανοικοδομηθεί και πάλι, φέρνοντας πάπυρους από την βιβλιοθήκη της Περγάμου. Μέχρι το τελειωτικό κάψιμό της από τους μουσουλμάνους που κατέλαβαν την Αίγυπτο τον 7ο αιώνα, γιατί είχε ανοικοδομηθεί και πάλι, πιο λειψή αυτή τη φορά, ο Αμρού, ο μουσουλμάνος κατακτητής της Αλεξάνδρειας, χρησιμοποίησε τους κυλίνδρους παπύρους των κλασικών βιβλίων της σαν καύσιμα για να ζεστάνει το νερό των 4.000 δημοσίων λουτρών της πόλης επί έξι μήνες. Η δικαιολογία που έδωσε ήταν πως αν τα αρχαία βιβλία περιείχαν πληροφορίες που τις είχε το Κοράνι, τότε ήταν άχρηστα, και αν οι γνώσεις που περιείχαν αυτά τα βιβλία δεν βρισκόντουσαν μέσα στο Κοράνι, τότε οι αληθινοί πιστοί δεν τις χρειαζόντουσαν.
Ο επίσκοπος Λάντα που συνόδεψε τους Ισπανούς κατακτητές του Νέου Κόσμου κατέστρεψε όλα τα αρχαία κείμενα των Μάγιας που βρήκε στο Γιουκατάν, εκτός από έξι περίπου βιβλία που τώρα βρίσκονται σε διάφορα ευρωπαϊκά Μουσεία. Ο Πάπας Γρηγόριος διέταξε να καταστραφούν κλασικά έργα φιλολογίας «διότι απομάκρυναν τους πιστούς από τας οδούς του Κυρίου».
Και ένα τελευταίο. Τα ελληνικά αγάλματα, που τους λείπουν χέρια και πόδια, δεν έχουν καταστραφεί από τη φθορά του χρόνου, αλλά τα έσπασαν από τη μανία τους οι πρώτοι φανατικοί χριστιανοί. Αυτά φυσικά δεν τα μαθαίνουμε ούτε στην Ελλάδα, ούτε σε καμιά άλλη χώρα του κόσμου, στα σχολεία. Μόνο στα πανεπιστήμια, στις ιστορικές σχολές τα λένε! Τα σεξουαλικά όργανα των ανδρικών αγαλμάτων τα έσπασαν οι χριστιανοί φανατικοί! Το ότι βρίσκονται θαμμένα, δεν οφείλεται σε κάποιους μυστηριώδεις σεισμούς, αλλά στο ότι οι έλληνες τότε τα έθαβαν για να μην τα σπάσουν τελείως οι φανατικοί αμόρφωτοι χριστιανοί, για να τα προφυλάξουν. Σε πολλά αγάλματα ο χριστιανικός αμόρφωτος όχλος έχει χαράξει στο μέτωπο τους το σταυρό, σημάδι της χριστιανικής αμορφωσιάς και του χριστιανικού σκοταδισμού.
Αλλά όπως είπαμε, όλες οι θρησκείες έχουν το μοιράδι τους στον σκοταδισμό. Και η χριστιανική και η εβραϊκή και η μουσουλμανική!