11 Φεβρουαρίου 2009

ΣΤΟ ΝΤΙΒΑΝΙ: 8η συνεδρία


Ψυχό: (ετοιμάζεται για την τελευταία συνεδρία της ημέρας, εξαιρετικά δύσκολης από τη σοβαρότητα των περιστατικών. Πρέπει να προγραμματίζει καλύτερα τα ραντεβού, όχι όλα τα δύσκολα μαζί)

Ασθε: (Xτυπάει και ανοίγει σχεδόν ταυτόχρονα την πόρτα, προβάλει το κεφάλι) Να περάσω ;

Ψυχο: (χαμογελώντας από την αστεία εικόνα ενός κεφαλιού στο άνοιγμα της πόρτας) Περάστε σας περιμένω.

Ασθε: (ευδιάθετος χαμογελαστός κάθετε στο ντιβάνι βλέποντας τον γιατρό) Σήμερα παρ΄ ότι ήρθα χωρίς προετοιμασία είμαι σίγουρος για καλό αποτέλεσμα. Δεν βλέπω κανένα εμπόδιο στο δρόμο.

Ψυχο: (σκεπτικός, σοβαρός) Ο μεγαλύτερος αποτρεπτικός παράγοντας στην αντιμετώπιση των προσωπικών μας προβλημάτων, τα εμπόδια στο δρόμο που λέτε, είναι η ατολμία μας να αποδεχτούμε ότι έχουμε κάνει λάθη. Νομίζω χωρίς να είμαι σίγουρος, εσείς το γνωρίζεται καλύτερα, ότι αυτό συμβαίνει και στην πολιτική.

Ασθε: Μπορώ να σας διαβεβαιώσω πως ισχύει η διαπίστωσή σας, όμως είναι ζήτημα ωριμότητας των συμμετεχόντων για να το κατανοούν.

Ψυχο: (χαμογελώντας) Μπορώ να υποθέσω πως οι θετικές αλλαγές στη διάθεση και στη σκέψη σας έχει να κάνει με τη συνέχεια των πρώτων θετικών βημάτων σας από την προηγούμενη συνεδρία;

Ασθε: (με ενθουσιασμό) Βιώνω κάτι νέο, η ιδέα ότι αφιερώνω χρόνο για να αναλογίζομαι τη ζωή μου, ότι εγώ είμαι ο κυρίως υπεύθυνος για την σωματική και ψυχολογική μου υγεία, έξω από κάθε μορφής και είδους κακώς εννοούμενης συλλογικότητας…, ε αυτή η συνολική ιδέα είναι για μένα επαναστατική.

Ψυχο: (κάθεται στο γραφείο του και ετοιμάζεται για τις σημειώσεις του, σημάδι του τέλους της συνεδρίας) Αγαπητέ μου οι ιδέες που μας εντυπώνονται και οι εξελίξεις θετικές ή αρνητικές προέρχονται από γεγονότα με συγκεκριμένο περιεχόμενο, αυτή είναι η ουσία τους, η ονομασία τους είναι ζήτημα καθορισμού να ξέρουμε δηλαδή σε ποιο πράγμα αναφερόμαστε. Οπότε ο κάθε ένας έχει δικαίωμα να δίνει την δική του ονομασία και δεν πρέπει να παρεξηγιόμαστε γιαυτό…, εάν μας ενδιαφέρει η ουσία.

Ασθε: Έχετε τον τρόπο να συντηρείται το ενδιαφέρον μου με νέα δεδομένα. Πως γίνεται να είναι θεραπευτική μια διαδικασία συζήτησης;

Ψυχο: Θα είμαι σε θέση να το συζητήσουμε εάν μου επιτρέψετε να πάω σπίτι μου για να ξεκουραστώ, εάν το ενδιαφέρον σας δεν σας εγκαταλείψει σας περιμένω στην επόμενη συνεδρία. Κλείστε παρακαλώ ραντεβού στην γραμματέα μου φεύγοντας.

ο ψυχόπονος